Πίνακας Α7

Πίνακας Α7: Ειδικές ερωτήσεις για χειριστές μηχανημάτων εργασιών εξυπηρέτησης οδών και αεροδρομίων– Ειδικότητα 4.
α/α
Ερώτηση
Σωστή Απάντηση
1
Ποια από τα παρακάτω μειονεκτήματα αφορούν την αποπάγωση οδών, διαδρόμων αεροδρομίων κ.τ.λ. με αλάτι

α. Αδυναμία εφαρμογής της μεθόδου όταν η θερμοκρασία αέρα είναι μικρότερη των -9oC.

β. Διευκόλυνση η οξείδωση σιδηρών αντικειμένων.

γ. Καταστροφή των μικροοργανισμών του εδάφους λόγω τοξικότητας του αλατιού.

δ. Όλα τα παραπάνω
Χ
2
Η διαδικασία αποπάγωσης του οδικού δικτύου, διαδρόμων αεροδρομίων κ.τ.λ. για θερμοκρασία έως -9oC επιτυγχάνεται με την έγκαιρη χρήση χλωριούχου νατρίου (αλάτι) το οποίο υποβιβάζει την θερμοκρασία πήξεως του νερού κάτω των 0οC:

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

3
Η διαδικασία της αποπάγωσης με τη χρήση χλωριούχου νατρίου (αλάτι) αποσκοπεί:

α. Στην τήξη του χιονιού - πάγου.

β. Στην αποτροπή του πάγου να δημιουργήσει πρόσφυση με το οδόστρωμα.
Χ
γ. Στην ομαλοποίηση της επιφάνειας του χιονιού.

4
Ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός βενζινοκίνητου σαρώθρου compact;

α. Ευελιξία και ευκολία χειρισμών.

β. Αυτονομία δεξαμενής απορριμμάτων.

γ. Εκτέλεση όλων των εργασιών σε μικρές στροφές του κινητήρα, δηλαδή με μικρή ηχορύπανση και κόστος λειτουργίας.
Χ
5
Τα σύγχρονα μηχανικά σάρωθρα διαθέτουν:

α. Σύστημα αναρρόφησης και πλαϊνές βούρτσες.

β. Σύστημα ανακύκλωσης του αέρα με ταυτόχρονη αναρρόφηση και ψεκασμό του δαπέδου με πεπιεσμένο αέρα.
Χ
γ. Σύστημα πεπιεσμένου αέρα για απομάκρυνση των απορριμμάτων.

6
Ποιο υλικό τρίχας στις βούρτσες έχει τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα κατά την χρήση;

α. πολυπροπυλένιο.

β. νάιλον.

γ. πολυεστέρας.
Χ
7
Ποιες από τις παρακάτω τεχνικές εφαρμόζονται για τη μεταφορά του υλικού στους διασκορπιστές αλατιού;

α. με ατέρμονα κοχλία.
Χ
β. με ιμάντα.
Χ
γ. χειροκίνητα (π.χ. με φτυάρισμα).

8
Ποια από τα παρακάτω είδη κινήσεων χρησιμοποιούνται για την μεταφορά του αλατιού στο μηχάνημα;

α. με μηχανικό τρόπο με κίνηση απευθείας από τον κινητήρα του οχήματος
Χ
β. με κίνηση που δίνεται από ξεχωριστό υδραυλικό κινητήρα
Χ
γ. με φυσικό τρόπο με κίνηση λόγω βαρύτητας

9
Η τεχνική ψεκασμού για την διαγράμμιση/σήμανση οδών και αεροδρομίων μπορεί να γίνει:

α. με το δοχείο του χρώματος να βρίσκεται υπό πίεση αέρος (air-spray).
Χ
β. με τη χρήση αντλίας υψηλής πίεσης (air-less).
Χ
γ. με κανέναν από τα παραπάνω

10
Ποιά από τα παρακάτω μπορούν να αποτελούν εξοπλισμό ενός εκχιονιστικού μηχανήματος;

α. διασκορπιστής άλατος
Χ
β. λεπίδες εκχιονισμού
Χ
γ. φρέζες
Χ
δ. γερανός για απομάκρυνση εμποδίων

ε. όλα τα παραπάνω

11
Ποιες από τις παρακάτω ανήκουν στις κατηγορίες εκχιονιστικών μηχανημάτων;

α. πλήρως εξοπλισμένα οχήματα αποκλειστικά για εκχιονισμό.
Χ
β. οχήματα γενικής χρήσης με δυνατότητα εφαρμογής επί αυτών ειδικού εξοπλισμού για εκχιονισμό.
Χ
γ. κανένα από τα παραπάνω.

12
Ποια η διαφορά μεταξύ μηχανικών σαρώθρων και μηχανών πλύσης-στέγνωσης δαπέδων ;

α. Οι μηχανές πλύσης-στέγνωσης χρειάζονται δυο περάσματα για να ολοκληρώσουν την εργασία καθαρισμού, ενώ τα σάρωθρα ένα.

β. Δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά - οι μηχανές πλύσης-στέγνωσης δαπέδων είναι λίγο μεγαλύτερες και καθαρίζουν καλύτερα

γ. Τα σάρωθρα σκουπίζουν ένα δάπεδο από μεγάλους όγκους σκουπιδιών, σκόνης ή άλλων υλικών όπως πριονίδι κλπ ενώ οι μηχανές πλύσης-στέγνωσης πλένουν το δάπεδο εφ' όσον είναι ήδη απαλλαγμένο από σκουπίδια και το μεγάλο όγκο σκόνης
Χ
13
Ποια τα κύρια μέρη ενός μηχανικού σαρώθρου ;

α. κεντρική βούρτσα - η πλαϊνή βούρτσα - η αναρρόφηση - ο κάδος περισυλλογής.
Χ
β. Η αναρρόφηση - η μπαταρία - ο φορτιστής - το χάρτινο φίλτρο.

γ. Η κεντρική βούρτσα - ο κάδος περισυλλογής - το πολυεστερικό φίλτρο - η μπαταρία - ο φορτιστής.

14
Ποια τα κύρια χαρακτηριστικά ενός μηχανικού σαρώθρου που βοηθούν στην επιλογή του πιο κατάλληλου για την απαιτούμενη εφαρμογή ;

α. Ο όγκος του κάδου περισυλλογής, το πλάτος του διαδρόμου που καλύπτει, η θεωρητική απόδοση καθαρισμού, το είδος του κινητήρα του, καθώς και το εάν υποστηρίζει πεζό ή επικαθούμενο χειριστή.
Χ
β. Το πλάτος του διαδρόμου που καλύπτει,  η θεωρητική απόδοση καθαρισμού, η ισχύς του κινητήρα του, το βάρος του χειριστή, καθώς και το εάν υποστηρίζει πεζό ή επικαθούμενο χειριστή.

γ. Ο όγκος του κάδου περισυλλογής, το πλάτος του διαδρόμου που καλύπτει, το βάρος του μηχανήματος, εάν ο κινητήρας του είναι ηλεκτροκίνητος, καθώς και εάν υποστηρίζει πεζό ή επικαθούμενο χειριστή.

15
Τι είναι θεωρητική απόδοση καθαρισμού για ένα μηχανικό σάρωθρο;

α. Είναι το εμβαδόν του διαδρόμου που θα καθαριστεί, εάν κινήσουμε το μηχάνημα προς τα εμπρός για μια ώρα.
Χ
β. Είναι το εμβαδόν του διαδρόμου που θα καθαριστεί, εάν κινήσουμε το μηχάνημα προς τα εμπρός για δύο ώρες.

γ. Είναι ο λόγος του εμβαδού που θεωρητικά  καθαρίζει το μηχάνημα προς το πραγματικό εμβαδό που καθαρίζει σε μια ώρα.

16
Τι καλείται εύρος εργασίας για ένα μηχανικό σάρωθρο;

α. Είναι το πλάτος του διαδρόμου που θα καθαρίσει το μηχάνημα εάν κινηθεί ευθεία προς τα εμπρός
Χ
β. Είναι το εμβαδόν του διαδρόμου που θα καθαρίσει το μηχάνημα εάν κινηθεί ευθεία προς τα εμπρός για μια ώρα.

γ. Είναι το εμβαδόν του διαδρόμου που θα καθαριστεί, εάν κινήσουμε το μηχάνημα προς τα εμπρός για δύο ώρες

17
Τα διασωστικά οχήματα αεροδρομίου είναι οχήματα ταχείας επέμβασης, είτε διασωστικά σε περίπτωση πρόσκρουσης είτε διασωστικά αεροσκάφους και ικανοποιούν ειδικές ανάγκες.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

18
Τα διασωστικά οχήματα αεροδρομίου διαθέτουν κατά κανόνα κίνηση σε όλους τους τροχούς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

19
Τα διασωστικά οχήματα αεροδρομίων είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να χειρίζονται συνθήκες μόνο εντός δρόμου.

α. Σωστό

β. Λάθος
Χ
20
Τα διασωστικά οχήματα αεροδρομίων είναι ιδιαίτερα εξελιγμένα σε σύγκριση με τα συμβατικά διασωστικά οχήματα και πρέπει να πληρούν μία σειρά απαιτήσεων, π.χ. απόδοση και κορυφαία ταχύτητα, συμπεριλαμβανόμενων των διεθνών και εθνικών αεροπορικών προτύπων.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

21
Η χρήση διασωστικών οχημάτων αεροδρομίων δεν είναι απολύτως απαραίτητη γιατί το έδαφος γύρω από τα αεροδρόμια επιτρέπει και τη χρήση συμβατικών πυροσβεστικών οχημάτων.

α. Σωστό

β. Λάθος
Χ
22
Ποια η απόσταση εκτίναξης του χιονιού για ένα εκχιονιστικό μηχάνημα 30 ÷ 50 ίππων ;

α. 10 ÷ 18 m.
Χ
β. 20 ÷ 30 m.

γ. Το πολύ 10 m.