Πίνακας Α2: Γενικές ερωτήσεις μέτριας δυσκολίας
|
||
α/α
|
Ερώτηση
|
Σωστή
Απάντηση
|
1
|
Κάθε δομικό μηχάνημα συνοδεύεται από οδηγίες
χρήσης, πίνακες εφαρμογής και λοιπά βοηθητικά έντυπα. Ποιός είναι ο ρόλος
τους στη χρήση της δουλειάς;
|
|
α. Δημιουργούν τον κανόνα χρήσης για τη σωστή
συνεργασία χειριστή και μηχανής.
|
Χ
|
|
β. Περιέχουν στοιχεία που αφορούν τον ιδιοκτήτη του
μηχανήματος
|
|
|
γ. Δείχνουν τη σοβαρότητα της δουλειάς που έχει
γίνει από τον κατασκευαστή του.
|
|
|
2
|
Τι είναι αναλώσιμα υλικά για ένα
μηχάνημα;
|
|
α. Τα κινούμενα μεταλλικά μέρη
|
|
|
β. Πετρέλαιο, ηλεκτρικό ρεύμα, πεπιεσμένος αέρας,
λάδια, γράσο, υγρά φρένων, ψυκτικά, αντιπαγωτικά
|
Χ
|
|
γ. Τα λάστιχα και τα μαρκούτσια
|
|
|
3
|
Τι είναι κινητική ενέργεια;
|
|
α. Είναι η ενέργεια που μας παρέχει κίνηση κάθε
μορφής.
|
Χ
|
|
β. Η κίνηση στους δρόμους και τα εργοτάξια.
|
|
|
γ. Η ενέργεια κατά την πτώση αντικειμένου από ψηλά
|
|
|
4
|
Τι κάνουμε στα κινούμενα μέρη του
μηχανήματος για να λειτουργούν σωστά;
|
|
α. Τα καθαρίζουμε με πετρέλαιο σχολαστικά.
|
|
|
β. Τα αλλάζουμε λίγο πριν την οριακή διάρκεια ζωής
τους.
|
|
|
γ. Προσθέτουμε τα αναγκαία υλικά λίπανσης (λάδια,
γράσο).
|
Χ
|
|
5
|
Τι πρέπει να προσέχει ο χειριστής
σε σχέση με τρίτους εργαζόμενους κατά την εργασία του;
|
|
α. Την προφύλαξη των πεζών, συνάδελφων και
διερχόμενων
|
Χ
|
|
β. Αν φέρουν μέσα ατομικής προστασίας
|
|
|
γ. Αν το ντύσιμο είναι στα πλαίσια ασφάλειας για την
αναγνώριση τους
|
|
|
6
|
Πού αναφέρονται οι ειδικοί
κανονισμοί ασφάλειας;
|
|
α. Στην προστασία άλλων μηχανημάτων, οχημάτων που
συνεργάζονται και συνυπάρχουν στο ίδιο έργο
|
Χ
|
|
β. Στην κατηγορία των ειδικών εργασιών όπου προέχει
η ασφάλεια
|
|
|
γ. Σε εργασίες που εκτελούνται εκτός του ωραρίου
εργασίας
|
|
|
7
|
Από τι κρίνεται το σταμάτημα ή η
επανεκκίνηση του μηχανήματος;
|
|
α. Από τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του έργου,
όπως τις κρίνει ο χειριστής
|
Χ
|
|
β. Από τις οδηγίες του μηχανικού του έργου
|
|
|
γ. Από τις οδηγίες του εργοδηγού του έργου
|
|
|
8
|
Δίνει οδηγίες ο χειριστής για τη
συνέχιση του έργου, μετά από την αντιμετώπιση προβλημάτων;
|
|
α. Όχι, αλλά αφού αναφέρει αυτά στον προϊστάμενό
του, περιμένει οδηγίες
|
Χ
|
|
β. Ναι, αφού είναι ικανός να κρίνει από την πείρα
που διαθέτει.
|
|
|
γ. Περιμένει να δουν και άλλοι αυτά τα προβλήματα
|
|
|
9
|
Η αρμοδιότητα για τη χρήση του
συγκεκριμένου μηχανήματος στο χώρο του έργου από ποιον κρίνεται;
|
|
α. Από τον χειριστή, που συγκρίνει τις διαστάσεις
του μηχανήματος με την εφαρμογή που απαιτείται να εκτελεστεί
|
Χ
|
|
β. Από τον υπεύθυνο του εργοταξίου
|
|
|
γ. Από τον εργοδηγό βάρδιας που είναι υπεύθυνος
|
|
|
10
|
Τι ονομάζουμε ισχύ;
|
|
α. Τη δύναμη με την οποία κρατά το τιμόνι ο
χειριστής
|
|
|
β. Τη δύναμη που παράγουμε από έναν κινητήρα
|
Χ
|
|
γ. Τη δύναμη που μας δίνει το καύσιμο
|
|
|
11
|
Πως μετριέται η ισχύς;
|
|
α. Η ισχύς μετριέται σε ίππους και κιλοβάτ
|
Χ
|
|
β. Μετριέται σε κιλοβατώρες και Joule
|
|
|
γ. Με το δεκαδικό σύστημα
|
|
|
12
|
Σε ένα μηχάνημα είναι καλά να
έχουμε πάντα μεγάλη ιπποδύναμη;
|
|
α. Ναι, πάντα γιατί έτσι φέρουμε εις πέρας
οποιοδήποτε έργο
|
|
|
β. Όχι, βέβαια για να εξοικονομείται ενέργεια
|
|
|
γ. Ανάλογα με τις απαιτήσεις εργασίας επιλέγουμε και
την ιπποδύναμη που χρειαζόμαστε
|
Χ
|
|
13
|
Τι γίνεται στον θάλαμο καύσης
μιας μηχανής;
|
|
α. Ανάφλεξη αέρα-καύσιμου όπου παράγεται ενέργεια
απότομα
|
Χ
|
|
β. Παραγωγή πεπιεσμένου αέρα με ανάφλεξη
|
|
|
γ. Επιστροφή αέρα στο περιβάλλον με τη μορφή
καυσαερίων
|
|
|
14
|
Τι κάνει το κύκλωμα ψύξης σε ένα
κινητήρα;
|
|
α. Κρυώνει τα λάδια της μηχανής
|
|
|
β. Κατεβάζει τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται στον
κινητήρα από τις καύσεις και τις τριβές
|
Χ
|
|
γ. Ψύχει τον κινητήρα θερμαίνοντας την καμπίνα του
χειριστή.
|
|
|
15
|
Από τι αποτελείται ένας
ηλεκτροκινητήρας;
|
|
α. Από το κύριο κινητήρα και τα καλώδια σύνδεσης.
|
|
|
β. Από το ρότορα και το στάτορα που είναι τα βασικά
του μέρη.
|
Χ
|
|
γ. Από το κέλυφος και από διάφορα καλώδια.
|
|
|
16
|
Πώς διαχωρίζονται οι
ηλεκτροκινητήρες;
|
|
α. Σε μεγάλους και μικρούς σε σχέση με την ισχύ
τους.
|
|
|
β. Σε κινητήρες συνεχούς και εναλλασσόμενου
ρεύματος.
|
Χ
|
|
γ. Σε οριζόντιους και κατακόρυφους ανάλογα τη
διάταξη του άξονα.
|
|
|
17
|
Όταν έχουμε τροχαλίες και ιμάντες
μετάδοσης κίνησης τι ελέγχουμε;
|
|
α. Τα τεχνικά στοιχεία των μηχανημάτων που είναι
προσαρμοσμένα.
|
|
|
β. Να μην υπάρχουν φθαρμένοι ιμάντες και μη σταθερά
στερεωμένες τροχαλίες.
|
Χ
|
|
γ. Το υλικό και τις διαστάσεις των ιμάντων ώστε να λειτουργούν
απρόσκοπτα με τις τροχαλίες.
|
|
|
18
|
Όταν ο χειριστής έχει χειριστήριο
στα χέρια του για το μηχάνημα που χειρίζεται, τι ελέγχει;
|
|
α. Αν πατώντας πλήκτρα του χειριστηρίου έχει άμεση
απόκριση στις επιμέρους λειτουργίες που ελέγχει η όχι.
|
Χ
|
|
β. Αν το χειριστήριο είναι καλωδιακό ή ασύρματο.
|
|
|
γ. Ποιός είναι ο κατασκευαστής του και αν έχει σασί
προστασίας για χτυπήματα.
|
|
|
19
|
Τι είναι η αγκύρωση;
|
|
α. Εργασία
πρόσδεσης και στήριξης κυρίως ασταθούς πλαϊνού εδάφους
|
Χ
|
|
β. Το ρίξιμο της άγκυρας από πλοίο
|
|
|
γ. Η πρόσδεση
με άλλο όχημα
|
|
|
20
|
Τι είναι η υδραυλική πίεση;
|
|
α. Η πίεση του νερού στις σωλήνες
|
|
|
β. Η πίεση που αναπτύσσεται από την συμπίεση ρευστών
|
Χ
|
|
γ. Φαινόμενο της φύσης
|
|
|
21
|
Τι είναι το υδραυλικό έμβολο;
|
|
α. Μηχανισμός για μεταφορά φορτίου
|
|
|
β. Κύλινδρος μεταλλικός, όπου κατά την συμπίεση των
υγρών αναπτύσσεται κατά μήκος έμβολο
|
Χ
|
|
γ. Μηχάνημα που σπρώχνει άλλο μηχάνημα
|
|
|
22
|
Όταν στο μηχάνημά μας έχουμε αλάρμ
για απώλεια υδραυλικής πίεσης τι κάνουμε;
|
|
α. Συνεχίζουμε μέχρι να τελειώσουμε την εργασία μας
|
|
|
β. Συμπληρώνουμε υδραυλικά υγρά και συνεχίζουμε το
έργο μας
|
|
|
γ. Σταματάμε, ελέγχουμε την αιτία και ενημερώνουμε
για την επισκευή του προβλήματος
|
Χ
|
|
23
|
Πώς διαμορφώνουμε το πρανές;
|
|
α. Με στρωματώσεις επιχωμάτωσης για σταθερή
κατασκευή στην κλίση που απαιτείται.
|
Χ
|
|
β. Με εργασίες πλαϊνής εκσκαφής διαμόρφωσης.
|
|
|
γ. Όπως ταιριάζει στην γεωμορφία της περιοχής.
|
|
|
24
|
Τι είναι τα μέταλλα hardox;
|
|
α. Ειδικές λεπίδες για τις μπουλντόζες.
|
|
|
β. Βελτιωμένα μέταλλα με υψηλή μηχανική αντοχή.
|
Χ
|
|
γ. Η νεώτερη ονομασία για τις χοντρές λαμαρίνες.
|
|
|
25
|
Πού χρησιμοποιείται η υδραυλική
σφύρα;
|
|
α. Στην συμπίεση χωμάτων.
|
|
|
β. Στην διάτρηση και κατακερματισμό βραχωδών εδαφών.
|
|
|
γ. Στις εργασίες που χρειάζεται υψηλής πίεσης
παλινδρομική κίνηση.
|
Χ
|
|
26
|
Τα χειριστήρια στο θάλαμο χρήσης
του μηχανήματος τι κινούν;
|
|
α. Κινούν όλα τα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή,
μέρη του μηχανήματος.
|
Χ
|
|
β. Την ρύθμιση των απαραίτητων εργαλείων μέσα στον
θάλαμο.
|
|
|
γ. Κινούν τα πάντα στους τρεις άξονες.
|
|
|
27
|
Τι είναι ηλεκτρικό ρεύμα AC;
|
|
α. Είναι το εναλλασσόμενο ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο
μεταφέρουν συνήθως τα σταθερά ηλεκτρικά δίκτυα.
|
Χ
|
|
β. Είναι το ηλεκτρικό ρεύμα που δίνει η ΔΕΗ σε
επαγγελματικές εγκαταστάσεις.
|
|
|
γ. Είναι το ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από τις
γεννήτριες.
|
|
|
28
|
Τι είναι ηλεκτρικό ρεύμα DC;
|
|
α. Είναι το συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα και η παροχή του
γίνεται κυρίως μέσω μπαταριών.
|
Χ
|
|
β. Είναι μια εξελιγμένη μορφή ηλεκτρικής ενέργειας
για ειδικές εφαρμογές.
|
|
|
γ. Είναι το ρεύμα που χρησιμοποιούσαν πριν το 1960.
|
|
|
29
|
Όταν κάνουμε
επισκευές-συγκολλήσεις στο μηχάνημα μας τι πρέπει να κάνουμε πρώτα από όλα;
|
|
α. Να βγάλουμε τους πόλους από τις μπαταρίες και την
καλωδιακή φίσα από τον εγκέφαλο, έτσι προστατεύουμε τα ηλεκτρικά και
ηλεκτρονικά μέρη.
|
Χ
|
|
β. Να επιλέγουμε έναν καλό τεχνίτη για να μην
χάνουμε χρόνο από την συνέχιση της δουλειάς μας.
|
|
|
γ. Να κλείσουμε τον γενικό διακόπτη στο χειριστήριο
μας και έτσι να προχωρήσουμε τις εργασίες χωρίς πρόβλημα.
|
|
|
30
|
Τι κάνει η αερόσφυρα;
|
|
α. Παίρνοντας αέρα υπό πίεση μπορεί και κινεί
παλινδρομικά έμβολο με εφαρμοσμένη σφύρα.
|
Χ
|
|
β. Είναι το σφυρί με το οποίο κλείνουμε τις τρύπες
στα σωληνάκια του αέρα.
|
|
|
γ. Είναι εργαλείο που κινείται πάνω κάτω με πίεση
αέρα.
|
|
|
31
|
Πότε σταματάμε να γεμίζουμε με
αέρα ένα ελαστικό του οχήματός μας;
|
|
α. Όταν δούμε ότι είναι αρκετά σκληρό πιέζοντας το
στο τοίχωμα του.
|
|
|
β. Όταν το όργανο που ελέγχουμε την πίεση του αέρα
δείξει την τιμή που απαιτεί ο κατασκευαστής του ελαστικού.
|
Χ
|
|
γ. Μόλις δούμε ότι το μηχάνημα μας έχει έρθει στα
ίσια και δεν κάνει κοιλιά το τοίχωμα του ελαστικού.
|
|
|
32
|
Με τι υγρό συμπληρώνουμε στο
δοχείο υδραυλικών του μηχανήματος μας;
|
|
α. Με ειδικό ελαιοσάπουνο.
|
|
|
β. Με τα λάδια που χρησιμοποιούμε και στον κινητήρα
του μηχανήματος μας.
|
|
|
γ. Με ειδικά λαδιά που κυρίως είναι λεπτόρρευστα,
κατά βάση σε διαβάθμιση sea 10.
|
Χ
|
|
33
|
Όταν σπάσει ένα μαρκούτσι στο
μηχάνημά μας τι κάνουμε;
|
|
α. Κοιτάζουμε να το φτιάξουμε προσωρινά (ταινίες,
σφιγκτήρες) και συνεχίζουμε την εργασία μας.
|
|
|
β. Φροντίζουμε να το αλλάξουμε με άλλο αντίστοιχης
προδιαγραφής του παλαιού.
|
Χ
|
|
γ. Το απομονώνουμε αν μπορούμε και συνεχίζουμε με
τις επιτρεπόμενες κατά τα αλλά λειτουργίες του μηχανήματος.
|
|
|
34
|
Όταν ακουμπήσει ο βραχίονας του
μηχανήματος μας στα ηλεκτροφόρα καλώδια τι κάνουμε;
|
|
α. Πηδάμε γρήγορα από το μηχάνημα και κοιτάμε να μην
ακουμπήσουμε σε μεταλλικά μέρη.
|
|
|
β. Φροντίζουμε πάντα να μην δουλεύουμε κοντά σε καλώδια
υπό τάση, αν δε αυτό είναι απαραίτητο τότε πρέπει να σταματήσει η
ηλεκτροδότηση προσωρινά.
|
Χ
|
|
γ. Αφού συμβεί, απομακρύνουμε βιαστικά τον βραχίονα
από τα καλώδια.
|
|
|
35
|
Ποιο είναι το πλεονέκτημα των
ηλεκτροκινητήρων έναντι των ντηζελοκινητήρων;
|
|
α. Έχουν μικρότερο όγκο και αθόρυβη λειτουργία.
|
Χ
|
|
β. Η συντήρηση τους δεν είναι απαραίτητα τακτική.
|
|
|
γ. Έχουν φτηνότερα ανταλλακτικά.
|
|
|
36
|
Ποιο είναι το μειονέκτημα των
ηλεκτροκινητήρων έναντι των ντηζελοκινητήρων;
|
|
α. Χρειάζονται τροφοδοσία ρεύματος μόνιμη, άρα δεν
είναι αυτόνομα.
|
Χ
|
|
β. Χαλάνε πιο εύκολα.
|
|
|
γ. Δεν ακούγονται δυνατά ώστε να μπορεί ο χειριστής
να καταλάβει την καλή λειτουργία του.
|
|
|
37
|
Μπορούμε με το μηχάνημα μας να
σπρώχνουμε ή να τραβάμε άλλο όχημα;
|
|
α. Όχι, σε καμία περίπτωση
|
Χ
|
|
β. Αν παραστεί έκτακτη ανάγκη και δεν υπάρχει άλλη
λύση.
|
|
|
γ. Εφ' όσον το επιτρέπει η ιπποδύναμη του
μηχανήματος.
|
|
|
38
|
Μπορούμε να δίνουμε ρεύμα σε άλλο
μηχάνημα από τις μπαταρίες του δικού μας μηχανήματος;
|
|
α. Όχι, γιατί μπορούμε έτσι να καταστρέψουμε τα
ηλεκτρονικά του μηχανήματος.
|
Χ
|
|
β. Ναι, γιατί με αυτό τον τρόπο βοηθάμε το συνεργάτη
μας.
|
|
|
γ. Εξετάζουμε την ανάγκη αυτής της ενέργειας και
αποφασίζουμε κατά περίπτωση.
|
|
|
39
|
Μπορεί η διαρροή υδραυλικού υγρού
από υψηλή πίεση να βλάψει τον άνθρωπο;
|
|
α. Εάν βρεθεί μπροστά στον πίδακα διαρροής μπορεί
και να τον σκοτώσει
|
Χ
|
|
β. Όχι σε καμία περίπτωση.
|
|
|
γ. Εξαρτάται από τον εξοπλισμό που φορά ο χειριστής.
|
|
|
40
|
Πώς δουλεύουν τα αυτόματα σασμάν;
|
|
α. Με πίεση λαδιού, η οποία όταν μεγαλώνει δίνει
κίνηση περισσότερη.
|
Χ
|
|
β. Με μια πολύπλοκη μηχανική διαδικασία.
|
|
|
γ. Με εντολές που δίνει από την καμπίνα του ο
χειριστής.
|
|
|
41
|
Γιατί κατασκευάζουμε τούνελ;
|
|
α. Για να στερεώνουμε καλύτερα την υπέργεια εδαφική
στρωμάτωση.
|
|
|
β. Για να δημιουργήσουμε ταχύτερες και ασφαλέστερες
προσβάσεις για τον άνθρωπο.
|
Χ
|
|
γ. Για την ανακάλυψη της καταλληλότητας της σύστασης
των εδαφών στις συγκεκριμένες περιοχές.
|
|
|
42
|
Όταν έχουμε βλάβη σε ένα
ηλεκτρικό κύκλωμα μπορούμε να το παρακάμψουμε;
|
|
α. Βέβαια, σκοπός μας είναι να μπορούμε να κάνουμε
την εργασία που έχουμε αναλάβει.
|
|
|
β. Όχι, σε καμία περίπτωση. Πρέπει να ελεγχθεί από
τον κατάλληλο τεχνικό.
|
Χ
|
|
γ. Συνεχίζουμε όπως μπορούμε, αυτά τα νέα μηχανήματα
είναι όλο λαμπάκια και ενδείξεις που προειδοποιούν χωρίς νόημα.
|
|
|
43
|
Πού χρησιμοποιούνται οι
διαιρούμενες ζάντες;
|
|
α. Σε μοτοσικλέτες.
|
|
|
β. Σε μεγάλης διαμέτρου ελαστικά.
|
Χ
|
|
γ. Στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
|
|
|
44
|
Τι είναι τα συγκοινωνούντα
δοχεία;
|
|
α. Δύο δεξαμενές που ενώνονται στο πάνω μέρος τους
με έναν σωλήνα.
|
|
|
β. Δύο δοχεία με υγρό περιεχόμενο, οποιασδήποτε
μορφής που συγκοινωνούν στον πάτο με σωλήνα.
|
Χ
|
|
γ. Δύο αεροφυλάκια που συγκοινωνούν μεταξύ τους.
|
|
|
45
|
Με βάση ποια κριτήρια
διαβαθμίζονται οι κινητήρες diesel σε eurο 1 ... euro 5;
|
|
α. Με βάση την
τεχνολογία που διαθέτουν .
|
|
|
β. Με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν στο περιβάλλον.
|
Χ
|
|
γ. Είναι οι σειρές των κινητήρων που παράγονται στην
Ευρωπαϊκή Ένωση.
|
|
|
46
|
Τι κάνει ένα υβριδικό όχημα;
|
|
α. Κινείται αθόρυβα στην πόλη.
|
|
|
β. Κινείται από δύο πηγές ενέργειας, από τις οποίες
η μία είναι οικολογική.
|
Χ
|
|
γ. Από τον όρο υβρίδιο που σημαίνει ότι είναι νέοι
κινητήρες που κινούνται με δυο διαφορετικά καύσιμα.
|
|
|
47
|
Ο ατμός ήταν μορφή για την κίνηση
παλαιοτέρα;
|
|
α. Όχι, κατηγορηματικά.
|
|
|
β. Φυσικά. Κατά τον 19ο αιώνα, ακόμα και τον
20ο, χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά αυτή
τη μορφή ενέργειας.
|
Χ
|
|
γ. Ο ατμός ήταν σε περιορισμένη χρήση.
|
|
|
48
|
Είναι απαραίτητη η μηχανολογική
γνώση στο χειριστή;
|
|
α. Σε ένα ορισμένο επίπεδο ιπποδύναμης και πάνω για
τα δομικά μηχανήματα.
|
Χ
|
|
β. Δεν είναι απαραίτητες στους χειριστές δομικών μηχανημάτων.
|
|
|
γ. Ναι σε όλες τις βαθμίδες των χειριστών.
|
|
|
49
|
Τι ονομάζουμε όγκο και ποιες
είναι οι μονάδες μέτρησης του όγκου ( V ) ;
|
|
Ο όγκος (V) είναι ο χώρος που καταλαμβάνει το σώμα
που εξετάζουμε. Μετράται κυρίως σε lt και cm2.
|
|
|
Ο όγκος (V) είναι ο χώρος που καταλαμβάνει το σώμα
που εξετάζουμε. Μετράται κυρίως σε lt και m3.
|
Χ
|
|
Ο όγκος (V) είναι η επιφάνεια του περιγράμματος που
καταλαμβάνει το σώμα που εξετάζουμε. Μετράται κυρίως σε m2.
|
|
|
50
|
Χωρητικότητα είναι η μονάδα
μέτρησης του όγκου των υγρών. Οι μονάδες μέτρησης της χωρητικότητας είναι:
α. το λίτρο (lt), β. το κυβικό μέτρο m3, γ. το αγγλικό γαλόνι (im.g), δ. το αμερικάνικο γαλόνι και ε. το βαρέλι. |
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
51
|
Τι ονομάζουμε βάρος ενός σώματος
(Β) και ποιες οι μονάδες μέτρησής του;
|
|
α. Βάρος είναι το μέτρο της δύναμης με την οποία
έλκει το σώμα η βαρύτητα της γης. Μία ενδεικτική μονάδα μέτρησης του βάρους
(Β) είναι η λίβρα (lb) που ισούται με 453 gr.
|
Χ
|
|
β. Βάρος είναι το μέτρο της δύναμης με την οποία
έλκει το σώμα η βαρύτητα της γης. Μία ενδεικτική μονάδα μέτρησης του βάρους
(Β) είναι η λίβρα (lb) που ισούται με 500 gr.
|
|
|
γ. Βάρος είναι το μέτρο της δύναμης με την οποία έλκει
το σώμα η βαρύτητα της γης. Μία ενδεικτική μονάδα μέτρησης του βάρους (Β)
είναι ο μετρικός τόνος βάρους (tn) που ισούται με 1200 kg.
|
|
|
52
|
Ειδικό βάρος (ε) είναι το φυσικό
μέγεθος που εκφράζει το πηλίκο του βάρους ενός σώματος δια του όγκου του
συγκεκριμένου σώματος.
|
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
53
|
Το ιξώδες είναι η σημαντικότερη
ιδιότητα των λιπαντικών μέσων (ορυκτέλαια
– γράσα) αφού χαρακτηρίζει τη λιπαντική τους δράση όσον αφορά την προσκόλληση
και την διεισδυτικότητα στις τριβόμενες επιφάνειες.
|
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
54
|
Τι επιτυγχάνουν με τη λίπανση της
μηχανής;
|
|
α. Την αποφυγή φθοράς λόγω υπερθερμάνσεως των
τριβομένων επιφανειών (έμβολα, κομβία, τριβείς, ωστήρια κ.τ.λ.).
|
Χ
|
|
β. Την μείωση των απωλειών έργου λόγω τριβής των
επιφανειών.
|
Χ
|
|
γ. Ψύξη των τριβομένων επιφανειών.
|
Χ
|
|
δ. Ψύξη των τριβομένων επιφανειών για την
απομάκρυνση των τριβόμενων ρινισμάτων.
|
|
|
55
|
Το δίκτυο λίπανσης εξασφαλίζει
την αναγκαστική κυκλοφορία του λιπαντικού μέσου στα προς λίπανση μέρη και
μηχανισμούς των Μ.Ε.Κ., η οποία
γίνεται με τη χρήση ειδικής αντλίας.
|
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
56
|
Στην περίπτωση που διαπιστώνεται
υπερβολική κατανάλωση λαδιού, τότε υπάρχει μεγάλη διαρροή στο κύκλωμα λαδιού.
|
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
57
|
Η χαμηλή πίεση του λαδιού
λίπανσης οφείλεται: α. Στην έλλειψη λαδιού λόγω διαρροής στο κύκλωμα λαδιού
και β. Στην κακή λειτουργίας της αντλίας λαδιού.
|
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
58
|
Η αυξημένη πίεση λαδιού λίπανσης
οφείλεται στο φράξιμο σε κάποιο σημείο του κυκλώματος λαδιού (σωληνώσεις – φίλτρα).
|
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
59
|
Η συμπίεση στον κύλινδρο του
κινητήρα επιτυγχάνεται μέσω των ελατηρίων συμπιέσεως που φέρει το έμβολο
(πιστόνι).
|
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
60
|
Από τι μέταλλο κατασκευάζονται τα
ελατήρια;
|
|
α. Από μαλακό χάλυβα.
|
|
|
β. Από σκληρό χάλυβα.
|
|
|
γ. Από καθαρό μαντέμι.
|
Χ
|
|
61
|
Τι απορροφά ένας τετράχρονος
πετρελαιοκινητήρας κατά τον χρόνο της εισαγωγής;
|
|
α. Μίγμα ατμοσφαιρικού αέρα και πετρελαίου.
|
|
|
β. Μόνο πετρέλαιο.
|
|
|
γ. Μόνο ατμοσφαιρικό αέρα.
|
Χ
|
|
62
|
Ο θερμοστάτης του κινητήρα
χρησιμοποιείται για να κλείνει και ανοίγει αυτομάτως, αναλόγως τη θερμότητα
του νερού, αφήνοντας μικρή ή μεγάλη ποσότητα νερού να περάσει. Αυτό χρειάζεται
προκειμένου να διατηρεί τον κινητήρα σε κανονική θερμοκρασία ώστε η ισχύς του
να μην μειώνεται.
|
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
63
|
Σε πόσους βαθμούς κελσίου βράζει
το νερό, και σε πόσους βαθμούς φαρενάιτ;
|
|
α. Το νερό βράζει στους 94 βαθμούς Κελσίου και σε
201,2 βαθμούς φαρενάιτ.
|
|
|
Το νερό βράζει στους 100 βαθμούς Κελσίου και σε 212
βαθμούς φαρενάιτ.
|
Χ
|
|
Το νερό βράζει στους 99,45 βαθμούς Κελσίου και σε
211 βαθμούς φαρενάιτ.
|
|
|
64
|
Τι μονάδα μέτρησης είναι η
ατμόσφαιρα;
|
|
α. Ατμόσφαιρα είναι μονάδα μέτρησης της πίεσης.
|
Χ
|
|
β. Ατμόσφαιρα είναι μονάδα μέτρησης της πίεσης σε
σταθερό όγκο.
|
|
|
γ. Ατμόσφαιρα είναι μονάδα μέτρησης της πίεσης υπό
σταθερή θερμοκρασία.
|
|
|
65
|
Σε πόσες ατμόσφαιρες αναφλέγεται
το πετρέλαιο και σε πόσες εκρήγνυται η βενζίνη;
|
|
α. Το πετρέλαιο αναφλέγεται σε 32 έως 35 ατμόσφαιρες
και η βενζίνη σε 6 έως 9.
|
Χ
|
|
β. Το πετρέλαιο αναφλέγεται σε 8 έως 10 ατμόσφαιρες
και η βενζίνη σε 4 έως 7.
|
|
|
γ. Το πετρέλαιο αναφλέγεται στις 40 ατμόσφαιρες και
η βενζίνη στις 7.
|
|
|
66
|
Ο μηχανικός ίππος είναι μια
μονάδα μέτρησης της ισχύος του κινητήρα.
|
|
α. Σωστό
|
Χ
|
|
β. Λάθος
|
|
|
67
|
Με τι ισούται ένας ίππος;
|
|
α. Ένας ίππος (Αγγλίας) ισούται με 3/4 του kW.
|
|
|
β. Ένας ίππος (Αγγλίας) ισούται με 1 kW.
|
|
|
γ. Ένας ίππος (Αγγλίας) ισούται με 746 W.
|
Χ
|
- Αρχική σελίδα
- Πίνακας Α15
- Πίνακας Α14
- Πίνακας Α13
- Πίνακας Α12
- Πίνακας Α11
- Πίνακας Α10
- Πίνακας Α9
- Πίνακας Α8
- Πίνακας Α7
- Πίνακας Α6
- Πίνακας Α5
- Πίνακας Α4
- Πίνακας Α3
- Πίνακας Α2
- Α15:τεχνικής ορολογίας στην αγγλική γλώσσα από 10 ...
- Α15:τεχνικής ορολογίας στην αγγλική γλώσσα από 1 έ...
- Α14: Ερωτήσεις γνώσης Η/Υ. από 11 έως 19
- Α14: Ερωτήσεις γνώσης Η/Υ. από 1 έως 10
- A13: Ερωτήσεις γνώσης οικονομικών θεμάτων 1
- A12:θεμάτων ασφάλειας εργασίας για χειριστές μηχαν...
- Α11 μηχανημάτων ανύψωσης ειδικών εργασιών Ειδικότη...
- Α11 μηχανημάτων ανύψωσης ειδικών εργασιών Ειδικότη...
- Α11 μηχανημάτων ανύψωσης ειδικών εργασιών Ειδικότη...
- Α11 μηχανημάτων ανύψωσης ειδικών εργασιών Ειδικότη...
- Α10: χειριστές μηχανημάτων διάτρησης και κοπής εδα...
- Α9:χειριστές μηχανημάτων εργασιών έλξης– Ειδικότητ...
- Α8:μηχανημάτων υπόγειων έργων και μεταλλείων – Ειδ...
- Α8:μηχανημάτων υπόγειων έργων και μεταλλείων – Ειδ...
- Α8:μηχανημάτων υπόγειων έργων και μεταλλείων – Ειδ...
- Α7:μηχανημάτων εργασιών εξυπηρέτησης οδών και αερο...
- Α7:μηχανημάτων εργασιών εξυπηρέτησης οδών και αερο...
- Α6:μηχανημάτων εργασιών οδοστρωσίας– Ειδικότητα 3....
- Α5:μηχανημάτων ανύψωσης και μεταφοράς φορτίων ή πρ...
- Α5:μηχανημάτων ανύψωσης και μεταφοράς φορτίων ή πρ...
- Α5:μηχανημάτων ανύψωσης και μεταφοράς φορτίων ή πρ...
- Α5: μηχανημάτων ανύψωσης και μεταφοράς φορτίων ή π...
- Α4 εκσκαφής και εν γένει χωματουργικές Ειδικότητα1...
- Α4 εκσκαφής και εν γένει χωματουργικές Ειδικότητα1...
- Α4 εκσκαφής και εν γένει χωματουργικές Ειδικότητα1...
- Α3: Γενικές ερωτήσεις υψηλής δυσκολίας από 41 έως ...
- Α3: Γενικές ερωτήσεις υψηλής δυσκολίας από 21 έως ...
- Α3: Γενικές ερωτήσεις υψηλής δυσκολίας από 11 έως ...
- Α3: Γενικές ερωτήσεις υψηλής δυσκολίας από 1 έως 1...
- Α2: Γενικές ερωτήσεις μέτριας δυσκολίας από 1 έως ...
- Α2: Γενικές ερωτήσεις μέτριας δυσκολίας από 61 έως...
- Α2: Γενικές ερωτήσεις μέτριας δυσκολίας από 51 έως...
- Α2: Γενικές ερωτήσεις μέτριας δυσκολίας από 41 έως...
- Α2: Γενικές ερωτήσεις μέτριας δυσκολίας από 31 έως...
- Α2: Γενικές ερωτήσεις μέτριας δυσκολίας από 21 έως...
- Α2: Γενικές ερωτήσεις μέτριας δυσκολίας από 11 έως...
- Α1 χαμηλής δυσκολίας από 61 έως 70
- Α1 χαμηλής δυσκολίας από 51 έως 60
- Α1 χαμηλής δυσκολίας από 41 έως 50
- Α1 χαμηλής δυσκολίας από 31 έως 40
- Α1: χαμηλής δυσκολίας από 11 έως 20
- Α1 χαμηλής δυσκολίας από 21 έως 30
- Α1:χαμηλης δυσκολιας από 1 έως 10
- Α3: Γενικές ερωτήσεις υψηλής δυσκολίας από 31 έως ...
- Πίνακας Α1