Πίνακας Α2

Πίνακας Α2: Γενικές ερωτήσεις μέτριας δυσκολίας
α/α
Ερώτηση
Σωστή Απάντηση
1
 Κάθε δομικό μηχάνημα συνοδεύεται από οδηγίες χρήσης, πίνακες εφαρμογής και λοιπά βοηθητικά έντυπα. Ποιός είναι ο ρόλος τους στη χρήση της δουλειάς;

α. Δημιουργούν τον κανόνα χρήσης για τη σωστή συνεργασία χειριστή και μηχανής.
Χ
β. Περιέχουν στοιχεία που αφορούν τον ιδιοκτήτη του μηχανήματος

γ. Δείχνουν τη σοβαρότητα της δουλειάς που έχει γίνει από τον κατασκευαστή του.

2
Τι είναι αναλώσιμα υλικά για ένα μηχάνημα;

α. Τα κινούμενα μεταλλικά μέρη

β. Πετρέλαιο, ηλεκτρικό ρεύμα, πεπιεσμένος αέρας, λάδια, γράσο, υγρά φρένων, ψυκτικά, αντιπαγωτικά
Χ
γ. Τα λάστιχα και τα μαρκούτσια

3
Τι είναι κινητική ενέργεια;

α. Είναι η ενέργεια που μας παρέχει κίνηση κάθε μορφής.
Χ
β. Η κίνηση στους δρόμους και τα εργοτάξια.

γ. Η ενέργεια κατά την πτώση αντικειμένου από ψηλά

4
Τι κάνουμε στα κινούμενα μέρη του μηχανήματος για να λειτουργούν σωστά;

α. Τα καθαρίζουμε με πετρέλαιο σχολαστικά.

β. Τα αλλάζουμε λίγο πριν την οριακή διάρκεια ζωής τους.

γ. Προσθέτουμε τα αναγκαία υλικά λίπανσης (λάδια, γράσο).
Χ
5
Τι πρέπει να προσέχει ο χειριστής σε σχέση με τρίτους εργαζόμενους κατά την εργασία του;

α. Την προφύλαξη των πεζών, συνάδελφων και διερχόμενων
Χ
β. Αν φέρουν μέσα ατομικής προστασίας

γ. Αν το ντύσιμο είναι στα πλαίσια ασφάλειας για την αναγνώριση τους

6
Πού αναφέρονται οι ειδικοί κανονισμοί ασφάλειας;

α. Στην προστασία άλλων μηχανημάτων, οχημάτων που συνεργάζονται και συνυπάρχουν στο ίδιο έργο
Χ
β. Στην κατηγορία των ειδικών εργασιών όπου προέχει η ασφάλεια

γ. Σε εργασίες που εκτελούνται εκτός του ωραρίου εργασίας

7
Από τι κρίνεται το σταμάτημα ή η επανεκκίνηση του μηχανήματος;

α. Από τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του έργου, όπως τις κρίνει ο χειριστής
Χ
β. Από τις οδηγίες του μηχανικού του έργου

γ. Από τις οδηγίες του εργοδηγού του έργου

8
Δίνει οδηγίες ο χειριστής για τη συνέχιση του έργου, μετά από την αντιμετώπιση προβλημάτων;

α. Όχι, αλλά αφού αναφέρει αυτά στον προϊστάμενό του, περιμένει οδηγίες
Χ
β. Ναι, αφού είναι ικανός να κρίνει από την πείρα που διαθέτει.

γ. Περιμένει να δουν και άλλοι αυτά τα προβλήματα

9
Η αρμοδιότητα για τη χρήση του συγκεκριμένου μηχανήματος στο χώρο του έργου από ποιον κρίνεται;

α. Από τον χειριστή, που συγκρίνει τις διαστάσεις του μηχανήματος με την εφαρμογή που απαιτείται να εκτελεστεί
Χ
β. Από τον υπεύθυνο του εργοταξίου

γ. Από τον εργοδηγό βάρδιας που είναι υπεύθυνος

10
Τι ονομάζουμε ισχύ;

α. Τη δύναμη με την οποία κρατά το τιμόνι ο χειριστής

β. Τη δύναμη που παράγουμε από έναν κινητήρα
Χ
γ. Τη δύναμη που μας δίνει το καύσιμο

11
Πως μετριέται η ισχύς;

α. Η ισχύς μετριέται σε ίππους και κιλοβάτ
Χ
β. Μετριέται σε κιλοβατώρες και Joule

γ. Με το δεκαδικό σύστημα

12
Σε ένα μηχάνημα είναι καλά να έχουμε πάντα μεγάλη ιπποδύναμη;

α. Ναι, πάντα γιατί έτσι φέρουμε εις πέρας οποιοδήποτε έργο

β. Όχι, βέβαια για να εξοικονομείται ενέργεια

γ. Ανάλογα με τις απαιτήσεις εργασίας επιλέγουμε και την ιπποδύναμη που χρειαζόμαστε
Χ
13
Τι γίνεται στον θάλαμο καύσης μιας μηχανής;

α. Ανάφλεξη αέρα-καύσιμου όπου παράγεται ενέργεια απότομα
Χ
β. Παραγωγή πεπιεσμένου αέρα με ανάφλεξη

γ. Επιστροφή αέρα στο περιβάλλον με τη μορφή καυσαερίων

14
Τι κάνει το κύκλωμα ψύξης σε ένα κινητήρα;

α. Κρυώνει τα λάδια της μηχανής

β. Κατεβάζει τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται στον κινητήρα από τις καύσεις και τις τριβές
Χ
γ. Ψύχει τον κινητήρα θερμαίνοντας την καμπίνα του χειριστή.

15
Από τι αποτελείται ένας ηλεκτροκινητήρας;

α. Από το κύριο κινητήρα και τα καλώδια σύνδεσης.

β. Από το ρότορα και το στάτορα που είναι τα βασικά του μέρη.
Χ
γ. Από το κέλυφος και από διάφορα καλώδια.

16
Πώς διαχωρίζονται οι ηλεκτροκινητήρες;

α. Σε μεγάλους και μικρούς σε σχέση με την ισχύ τους.

β. Σε κινητήρες συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος.
Χ
γ. Σε οριζόντιους και κατακόρυφους ανάλογα τη διάταξη του άξονα.

17
Όταν έχουμε τροχαλίες και ιμάντες μετάδοσης κίνησης τι ελέγχουμε;

α. Τα τεχνικά στοιχεία των μηχανημάτων που είναι προσαρμοσμένα.

β. Να μην υπάρχουν φθαρμένοι ιμάντες και μη σταθερά στερεωμένες τροχαλίες.
Χ
γ. Το υλικό και τις διαστάσεις των ιμάντων ώστε να λειτουργούν απρόσκοπτα με τις τροχαλίες.

18
Όταν ο χειριστής έχει χειριστήριο στα χέρια του για το μηχάνημα που χειρίζεται, τι ελέγχει;

α. Αν πατώντας πλήκτρα του χειριστηρίου έχει άμεση απόκριση στις επιμέρους λειτουργίες που ελέγχει η όχι.
Χ
β. Αν το χειριστήριο είναι καλωδιακό ή ασύρματο.

γ. Ποιός είναι ο κατασκευαστής του και αν έχει σασί προστασίας για χτυπήματα.

19
Τι είναι η αγκύρωση;

α.  Εργασία πρόσδεσης και στήριξης κυρίως ασταθούς πλαϊνού εδάφους
Χ
β. Το ρίξιμο της άγκυρας από πλοίο

γ.  Η πρόσδεση με άλλο όχημα

20
Τι είναι η υδραυλική πίεση;

α. Η πίεση του νερού στις σωλήνες

β. Η πίεση που αναπτύσσεται από την συμπίεση ρευστών
Χ
γ. Φαινόμενο της φύσης

21
Τι είναι το υδραυλικό έμβολο;

α. Μηχανισμός για μεταφορά φορτίου

β. Κύλινδρος μεταλλικός, όπου κατά την συμπίεση των υγρών αναπτύσσεται κατά μήκος έμβολο
Χ
γ. Μηχάνημα που σπρώχνει άλλο μηχάνημα

22
Όταν στο μηχάνημά μας έχουμε αλάρμ για απώλεια υδραυλικής πίεσης τι κάνουμε;

α. Συνεχίζουμε μέχρι να τελειώσουμε την εργασία μας

β. Συμπληρώνουμε υδραυλικά υγρά και συνεχίζουμε το έργο μας

γ. Σταματάμε, ελέγχουμε την αιτία και ενημερώνουμε για την επισκευή του προβλήματος
Χ
23
Πώς διαμορφώνουμε το πρανές;

α. Με στρωματώσεις επιχωμάτωσης για σταθερή κατασκευή στην κλίση που απαιτείται.
Χ
β. Με εργασίες πλαϊνής εκσκαφής διαμόρφωσης.

γ. Όπως ταιριάζει στην γεωμορφία της περιοχής.

24
Τι είναι τα μέταλλα hardox;

α. Ειδικές λεπίδες για τις μπουλντόζες.

β. Βελτιωμένα μέταλλα με υψηλή μηχανική αντοχή.
Χ
γ. Η νεώτερη ονομασία για τις χοντρές λαμαρίνες.

25
Πού χρησιμοποιείται η υδραυλική σφύρα;

α. Στην συμπίεση χωμάτων.

β. Στην διάτρηση και κατακερματισμό βραχωδών εδαφών.

γ. Στις εργασίες που χρειάζεται υψηλής πίεσης παλινδρομική κίνηση.
Χ
26
Τα χειριστήρια στο θάλαμο χρήσης του μηχανήματος τι κινούν;

α. Κινούν όλα τα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή, μέρη του μηχανήματος.
Χ
β. Την ρύθμιση των απαραίτητων εργαλείων μέσα στον θάλαμο.

γ. Κινούν τα πάντα στους τρεις άξονες.

27
Τι είναι ηλεκτρικό ρεύμα AC;

α. Είναι το εναλλασσόμενο ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο μεταφέρουν συνήθως τα σταθερά ηλεκτρικά δίκτυα.
Χ
β. Είναι το ηλεκτρικό ρεύμα που δίνει η ΔΕΗ σε επαγγελματικές εγκαταστάσεις.

γ. Είναι το ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από τις γεννήτριες.

28
Τι είναι ηλεκτρικό ρεύμα DC;

α. Είναι το συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα και η παροχή του γίνεται κυρίως μέσω μπαταριών.
Χ
β. Είναι μια εξελιγμένη μορφή ηλεκτρικής ενέργειας για ειδικές εφαρμογές.

γ. Είναι το ρεύμα που χρησιμοποιούσαν πριν το 1960.

29
Όταν κάνουμε επισκευές-συγκολλήσεις στο μηχάνημα μας τι πρέπει να κάνουμε πρώτα από όλα;

α. Να βγάλουμε τους πόλους από τις μπαταρίες και την καλωδιακή φίσα από τον εγκέφαλο, έτσι προστατεύουμε τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη.
Χ
β. Να επιλέγουμε έναν καλό τεχνίτη για να μην χάνουμε χρόνο από την συνέχιση της δουλειάς μας.

γ. Να κλείσουμε τον γενικό διακόπτη στο χειριστήριο μας και έτσι να προχωρήσουμε τις εργασίες χωρίς πρόβλημα.

30
Τι κάνει η αερόσφυρα;

α. Παίρνοντας αέρα υπό πίεση μπορεί και κινεί παλινδρομικά έμβολο με εφαρμοσμένη σφύρα.
Χ
β. Είναι το σφυρί με το οποίο κλείνουμε τις τρύπες στα σωληνάκια του αέρα.

γ. Είναι εργαλείο που κινείται πάνω κάτω με πίεση αέρα.

31
Πότε σταματάμε να γεμίζουμε με αέρα ένα ελαστικό του οχήματός μας;

α. Όταν δούμε ότι είναι αρκετά σκληρό πιέζοντας το στο τοίχωμα του.

β. Όταν το όργανο που ελέγχουμε την πίεση του αέρα δείξει την τιμή που απαιτεί ο κατασκευαστής του ελαστικού.
Χ
γ. Μόλις δούμε ότι το μηχάνημα μας έχει έρθει στα ίσια και δεν κάνει κοιλιά το τοίχωμα του ελαστικού.

32
Με τι υγρό συμπληρώνουμε στο δοχείο υδραυλικών του μηχανήματος μας;

α. Με ειδικό ελαιοσάπουνο.

β. Με τα λάδια που χρησιμοποιούμε και στον κινητήρα του μηχανήματος μας.

γ. Με ειδικά λαδιά που κυρίως είναι λεπτόρρευστα, κατά βάση σε διαβάθμιση sea 10.
Χ
33
Όταν σπάσει ένα μαρκούτσι στο μηχάνημά μας τι κάνουμε;

α. Κοιτάζουμε να το φτιάξουμε προσωρινά (ταινίες, σφιγκτήρες) και συνεχίζουμε την εργασία μας.

β. Φροντίζουμε να το αλλάξουμε με άλλο αντίστοιχης προδιαγραφής του παλαιού.
Χ
γ. Το απομονώνουμε αν μπορούμε και συνεχίζουμε με τις επιτρεπόμενες κατά τα αλλά λειτουργίες του μηχανήματος.

34
Όταν ακουμπήσει ο βραχίονας του μηχανήματος μας στα ηλεκτροφόρα καλώδια τι κάνουμε;

α. Πηδάμε γρήγορα από το μηχάνημα και κοιτάμε να μην ακουμπήσουμε σε μεταλλικά μέρη.

β. Φροντίζουμε πάντα να μην δουλεύουμε κοντά σε καλώδια υπό τάση, αν δε αυτό είναι απαραίτητο τότε πρέπει να σταματήσει η ηλεκτροδότηση προσωρινά.
Χ
γ. Αφού συμβεί, απομακρύνουμε βιαστικά τον βραχίονα από τα καλώδια.

35
Ποιο είναι το πλεονέκτημα των ηλεκτροκινητήρων έναντι των ντηζελοκινητήρων;

α. Έχουν μικρότερο όγκο και αθόρυβη λειτουργία.
Χ
β. Η συντήρηση τους δεν είναι απαραίτητα τακτική.

γ. Έχουν φτηνότερα ανταλλακτικά.

36
Ποιο είναι το μειονέκτημα των ηλεκτροκινητήρων έναντι των ντηζελοκινητήρων;

α. Χρειάζονται τροφοδοσία ρεύματος μόνιμη, άρα δεν είναι αυτόνομα.
Χ
β. Χαλάνε πιο εύκολα.

γ. Δεν ακούγονται δυνατά ώστε να μπορεί ο χειριστής να καταλάβει την καλή λειτουργία του.

37
Μπορούμε με το μηχάνημα μας να σπρώχνουμε ή να τραβάμε άλλο όχημα;

α. Όχι, σε καμία περίπτωση
Χ
β. Αν παραστεί έκτακτη ανάγκη και δεν υπάρχει άλλη λύση.

γ. Εφ' όσον το επιτρέπει η ιπποδύναμη του μηχανήματος.

38
Μπορούμε να δίνουμε ρεύμα σε άλλο μηχάνημα από τις μπαταρίες του δικού μας μηχανήματος;

α. Όχι, γιατί μπορούμε έτσι να καταστρέψουμε τα ηλεκτρονικά του μηχανήματος.
Χ
β. Ναι, γιατί με αυτό τον τρόπο βοηθάμε το συνεργάτη μας.

γ. Εξετάζουμε την ανάγκη αυτής της ενέργειας και αποφασίζουμε κατά περίπτωση.

39
Μπορεί η διαρροή υδραυλικού υγρού από υψηλή πίεση να βλάψει τον άνθρωπο;

α. Εάν βρεθεί μπροστά στον πίδακα διαρροής μπορεί και να τον σκοτώσει
Χ
β. Όχι σε καμία περίπτωση.

γ. Εξαρτάται από τον εξοπλισμό που φορά ο χειριστής.

40
Πώς δουλεύουν τα αυτόματα σασμάν;

α. Με πίεση λαδιού, η οποία όταν μεγαλώνει δίνει κίνηση περισσότερη.
Χ
β. Με μια πολύπλοκη μηχανική διαδικασία.

γ. Με εντολές που δίνει από την καμπίνα του ο χειριστής.

41
Γιατί κατασκευάζουμε τούνελ;

α. Για να στερεώνουμε καλύτερα την υπέργεια εδαφική στρωμάτωση.

β. Για να δημιουργήσουμε ταχύτερες και ασφαλέστερες προσβάσεις για τον άνθρωπο.
Χ
γ. Για την ανακάλυψη της καταλληλότητας της σύστασης των εδαφών στις συγκεκριμένες περιοχές.

42
Όταν έχουμε βλάβη σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα μπορούμε να το παρακάμψουμε;

α. Βέβαια, σκοπός μας είναι να μπορούμε να κάνουμε την εργασία  που έχουμε αναλάβει.

β. Όχι, σε καμία περίπτωση. Πρέπει να ελεγχθεί από τον κατάλληλο τεχνικό.
Χ
γ. Συνεχίζουμε όπως μπορούμε, αυτά τα νέα μηχανήματα είναι όλο λαμπάκια και ενδείξεις που προειδοποιούν χωρίς νόημα.

43
Πού χρησιμοποιούνται οι διαιρούμενες ζάντες;

α. Σε μοτοσικλέτες.

β. Σε μεγάλης διαμέτρου ελαστικά.
Χ
γ. Στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

44
Τι είναι τα συγκοινωνούντα δοχεία;

α. Δύο δεξαμενές που ενώνονται στο πάνω μέρος τους με έναν σωλήνα.

β. Δύο δοχεία με υγρό περιεχόμενο, οποιασδήποτε μορφής που συγκοινωνούν στον πάτο με σωλήνα.
Χ
γ. Δύο αεροφυλάκια που συγκοινωνούν μεταξύ τους.

45
Με βάση ποια κριτήρια διαβαθμίζονται οι κινητήρες diesel σε eurο 1 ... euro 5;

α. Με βάση την  τεχνολογία που διαθέτουν .

β. Με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν στο περιβάλλον.
Χ
γ. Είναι οι σειρές των κινητήρων που παράγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

46
Τι κάνει ένα υβριδικό όχημα;

α. Κινείται αθόρυβα στην πόλη.

β. Κινείται από δύο πηγές ενέργειας, από τις οποίες η μία είναι οικολογική.
Χ
γ. Από τον όρο υβρίδιο που σημαίνει ότι είναι νέοι κινητήρες που κινούνται με δυο διαφορετικά καύσιμα.

47
Ο ατμός ήταν μορφή για την κίνηση παλαιοτέρα;

α. Όχι, κατηγορηματικά.

β. Φυσικά. Κατά τον 19ο αιώνα, ακόμα και τον 20ο,  χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά αυτή τη μορφή ενέργειας.
Χ
γ. Ο ατμός ήταν σε περιορισμένη χρήση.

48
Είναι απαραίτητη η μηχανολογική γνώση στο χειριστή;

α. Σε ένα ορισμένο επίπεδο ιπποδύναμης και πάνω για τα δομικά μηχανήματα.
Χ
β. Δεν είναι απαραίτητες στους χειριστές  δομικών μηχανημάτων.

γ. Ναι σε όλες τις βαθμίδες των χειριστών.

49
Τι ονομάζουμε όγκο και ποιες είναι οι μονάδες μέτρησης του όγκου ( V ) ;

Ο όγκος (V) είναι ο χώρος που καταλαμβάνει το σώμα που εξετάζουμε. Μετράται κυρίως σε lt και cm2.

Ο όγκος (V) είναι ο χώρος που καταλαμβάνει το σώμα που εξετάζουμε. Μετράται κυρίως σε lt και m3.
Χ
Ο όγκος (V) είναι η επιφάνεια του περιγράμματος που καταλαμβάνει το σώμα που εξετάζουμε. Μετράται κυρίως σε m2.

50
Χωρητικότητα είναι η μονάδα μέτρησης του όγκου των υγρών. Οι μονάδες μέτρησης της χωρητικότητας είναι:
α. το λίτρο (lt),  β. το κυβικό μέτρο m3, γ. το αγγλικό  γαλόνι (im.g), δ. το αμερικάνικο γαλόνι και ε. το βαρέλι.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

51
Τι ονομάζουμε βάρος ενός σώματος (Β) και ποιες οι μονάδες μέτρησής του;

α. Βάρος είναι το μέτρο της δύναμης με την οποία έλκει το σώμα η βαρύτητα της γης. Μία ενδεικτική μονάδα μέτρησης του βάρους (Β) είναι η λίβρα (lb) που ισούται με 453 gr.
Χ
β. Βάρος είναι το μέτρο της δύναμης με την οποία έλκει το σώμα η βαρύτητα της γης. Μία ενδεικτική μονάδα μέτρησης του βάρους (Β) είναι η λίβρα (lb) που ισούται με 500 gr.

γ. Βάρος είναι το μέτρο της δύναμης με την οποία έλκει το σώμα η βαρύτητα της γης. Μία ενδεικτική μονάδα μέτρησης του βάρους (Β) είναι ο μετρικός τόνος βάρους (tn) που ισούται με 1200 kg.

52
Ειδικό βάρος (ε) είναι το φυσικό μέγεθος που εκφράζει το πηλίκο του βάρους ενός σώματος δια του όγκου του συγκεκριμένου σώματος.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

53
Το ιξώδες είναι η σημαντικότερη ιδιότητα των  λιπαντικών μέσων (ορυκτέλαια – γράσα) αφού χαρακτηρίζει τη λιπαντική τους δράση όσον αφορά την προσκόλληση και την διεισδυτικότητα στις τριβόμενες επιφάνειες.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

54
Τι επιτυγχάνουν με τη λίπανση της μηχανής;

α. Την αποφυγή φθοράς λόγω υπερθερμάνσεως των τριβομένων επιφανειών (έμβολα, κομβία, τριβείς, ωστήρια κ.τ.λ.).
Χ
β. Την μείωση των απωλειών έργου λόγω τριβής των επιφανειών.
Χ
γ. Ψύξη των τριβομένων επιφανειών.
Χ
δ. Ψύξη των τριβομένων επιφανειών για την απομάκρυνση των τριβόμενων ρινισμάτων.

55
Το δίκτυο λίπανσης εξασφαλίζει την αναγκαστική κυκλοφορία του λιπαντικού μέσου στα προς λίπανση μέρη και μηχανισμούς των  Μ.Ε.Κ., η οποία γίνεται με τη χρήση ειδικής αντλίας.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

56
Στην περίπτωση που διαπιστώνεται υπερβολική κατανάλωση λαδιού, τότε υπάρχει μεγάλη διαρροή στο κύκλωμα λαδιού.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

57
Η χαμηλή πίεση του λαδιού λίπανσης οφείλεται: α. Στην έλλειψη λαδιού λόγω διαρροής στο κύκλωμα λαδιού και β. Στην κακή λειτουργίας της αντλίας λαδιού.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

58
Η αυξημένη πίεση λαδιού λίπανσης οφείλεται στο φράξιμο σε κάποιο σημείο του κυκλώματος λαδιού (σωληνώσεις – φίλτρα).

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

59
Η συμπίεση στον κύλινδρο του κινητήρα επιτυγχάνεται μέσω των ελατηρίων συμπιέσεως που φέρει το έμβολο (πιστόνι).

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

60
Από τι μέταλλο κατασκευάζονται τα ελατήρια;

α. Από μαλακό χάλυβα.

β. Από σκληρό χάλυβα.

γ. Από καθαρό μαντέμι.
Χ
61
Τι απορροφά ένας τετράχρονος πετρελαιοκινητήρας κατά τον χρόνο της εισαγωγής;

α. Μίγμα ατμοσφαιρικού αέρα και πετρελαίου.

β. Μόνο πετρέλαιο.

γ. Μόνο ατμοσφαιρικό αέρα.
Χ
62
Ο θερμοστάτης του κινητήρα χρησιμοποιείται για να κλείνει και ανοίγει αυτομάτως, αναλόγως τη θερμότητα του νερού, αφήνοντας μικρή ή μεγάλη ποσότητα νερού να περάσει. Αυτό χρειάζεται προκειμένου να διατηρεί τον κινητήρα σε κανονική θερμοκρασία ώστε η ισχύς του να μην μειώνεται.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

63
Σε πόσους βαθμούς κελσίου βράζει το νερό, και σε πόσους βαθμούς φαρενάιτ;

α. Το νερό βράζει στους 94 βαθμούς Κελσίου και σε 201,2 βαθμούς φαρενάιτ.

Το νερό βράζει στους 100 βαθμούς Κελσίου και σε 212 βαθμούς φαρενάιτ.
Χ
Το νερό βράζει στους 99,45 βαθμούς Κελσίου και σε 211 βαθμούς φαρενάιτ.

64
Τι μονάδα μέτρησης είναι η ατμόσφαιρα;

α. Ατμόσφαιρα είναι μονάδα μέτρησης της πίεσης.
Χ
β. Ατμόσφαιρα είναι μονάδα μέτρησης της πίεσης σε σταθερό όγκο.

γ. Ατμόσφαιρα είναι μονάδα μέτρησης της πίεσης υπό σταθερή θερμοκρασία.

65
Σε πόσες ατμόσφαιρες αναφλέγεται το πετρέλαιο και σε πόσες εκρήγνυται η βενζίνη;

α. Το πετρέλαιο αναφλέγεται σε 32 έως 35 ατμόσφαιρες και η βενζίνη σε 6 έως 9.
Χ
β. Το πετρέλαιο αναφλέγεται σε 8 έως 10 ατμόσφαιρες και η βενζίνη σε 4 έως 7.

γ. Το πετρέλαιο αναφλέγεται στις 40 ατμόσφαιρες και η βενζίνη στις 7.

66
Ο μηχανικός ίππος είναι μια μονάδα μέτρησης της ισχύος του κινητήρα.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

67
Με τι ισούται ένας ίππος;

α. Ένας ίππος (Αγγλίας) ισούται με 3/4 του kW.

β. Ένας ίππος (Αγγλίας) ισούται με 1 kW.

γ. Ένας ίππος (Αγγλίας) ισούται με 746 W.
Χ