Πίνακας Α3


Πίνακας Α3: Γενικές ερωτήσεις υψηλής δυσκολίας
α/α
Ερώτηση
Σωστή Απάντηση
1
Τι ονομάζουμε ηλεκτροκίνητα μηχανήματα έργων;

Ηλεκτροκίνητα ονομάζονται τα μηχανήματα έργων στα οποία χρησιμοποιούνται ηλεκτροκινητήρες ως κινητήρια μηχανή για όλες τις κινήσεις.
Χ
Ηλεκτροκίνητα ονομάζονται τα μηχανήματα έργων στα οποία χρησιμοποιείται υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελούμενο από ηλεκτροκινητήρα και θερμική μηχανή.

Ηλεκτροκίνητα ονομάζονται τα μηχανήματα έργων στα οποία απαιτείται οπωσδήποτε σύνδεση με εξωτερική παροχή ηλεκτρικού ρεύματος για την λειτουργία τους.

2
Ποιά από τα παρακάτω αποτελούν ηλεκτροκίνητα μηχανήματα έργων;

α. Ηλεκτροκίνητοι εκσκαφείς μεγάλης ισχύος  που κυρίως χρησιμοποιεί η ΔΕΗ για την εξόρυξη λιγνίτη ( KRUPP, TAKRAF ).
Χ
β. Ηλεκτροκίνητοι αποθέτες μεγάλης ισχύος που χρησιμοποιεί η ΔΕΗ.
Χ
γ. Ηλεκτροκίνητοι προωθητές γαιών.

δ. Ηλεκτροκίνητοι αυτοκινούμενοι γερανοί λιμένων.
Χ
ε. Ηλεκτροκίνητοι μεταθετοί γερανοί οικοδομικού τύπου.
Χ
στ. Ηλεκτροκίνητες γερανογέφυρες κυλιόμενες επί σιδηροτροχιών.
Χ
ζ. Ηλεκτροκίνητοι πασαλομπήχτες.

η. Ηλεκτροκίνητα περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα (κλαρκ).
Χ
3
Τι είναι ηλεκτρικό κύκλωμα ;

α. Διάταξη που προκαλεί την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.

β. Διάταξη που αποτελείται από κλειστούς αγώγιμους «δρόμους», μέσω των οποίων μπορεί να διέλθει ηλεκτρικό ρεύμα.
Χ
γ. Διάταξη που προστατεύει από την διαρροή ηλεκτρικού ρεύματος.

4
Τι ονομάζουμε ηλεκτρικό ρεύμα ;

α. Ηλεκτρικό ρεύμα ονομάζεται η προσανατολισμένη κίνηση ηλεκτρικών φορτίων κατά μήκος ενός ηλεκτροφόρου αγωγού.
Χ
β. Ηλεκτρικό ρεύμα ονομάζεται η τυχαία κίνηση ηλεκτρικών φορτίων κατά μήκος ενός ηλεκτροφόρου αγωγού.

γ. Ηλεκτρικό ρεύμα ονομάζεται η συσσώρευση ηλεκτρικών φορτίων κατά μήκος ενός ηλεκτροφόρου αγωγού.

5
Τι ονομάζουμε ένταση ηλεκτρικού ρεύματος ( Ι ) και ποια η μονάδα μέτρησής της;

α. Ονομάζεται η ποσότητα των ηλεκτρικών φορτίων που διέρχεται από την κάθετη τομή ενός αγωγού στην μονάδα του χρόνου. Μονάδα μέτρησης είναι το Ampere (A).
Χ
β. Ονομάζεται ο ρυθμός με το οποίον ηλεκτρική ενέργεια μεταφέρεται από ένα ηλεκτρικό κύκλωμα. Μονάδα μέτρησης είναι το Watt.

γ. Ονομάζεται η διαφορά δυναμικού μεταξύ δύο σημείων ενός αγωγού, όταν διέρχεται από αυτόν σταθερό ρεύμα ενός Αμπέρ και καταναλώνεται ισχύς ενός Βατ. Μονάδα μέτρησης είναι το Volt (V).

6
Τι ονομάζεται ηλεκτρική τάση (U) και ποια η μονάδα μέτρησής της ;

α. Ονομάζεται το έργο που παράγεται κατά την μετακίνηση ηλεκτρικού φορτίου q από ένα σημείο Α σε ένα άλλο σημείο Β μέσα στο χώρο του ηλεκτρικού πεδίου προς το φορτίο q. Μονάδα μέτρησης είναι το Volt (V).
Χ
β. Ονομάζεται η ποσότητα των ηλεκτρικών φορτίων που διέρχεται από την κάθετη τομή ενός αγωγού στην μονάδα του χρόνου. Μονάδα μέτρησης είναι το Ampere (A).

γ. Ονομάζεται η δυσκολία που παρουσιάζει ένα υλικό στην ροή του ηλεκτρικού ρεύματος μέσα σ’ αυτό. Μονάδα μέτρησης είναι το OHM (Ω).

7
Τι είναι ηλεκτρική αντίσταση και ποια η μονάδα μέτρησής της ;

α. Ονομάζεται το έργο που παράγεται κατά την μετακίνηση ηλεκτρικού φορτίου q από ένα σημείο Α σε ένα άλλο σημείο Β μέσα στο χώρο του ηλεκτρικού πεδίου προς το φορτίο q. Μονάδα μέτρησης είναι το Volt (V).

β. Ονομάζεται η ποσότητα των ηλεκτρικών φορτίων που διέρχεται από την κάθετη τομή ενός αγωγού στην μονάδα του χρόνου. Μονάδα μέτρησης είναι το Ampere (A).

γ. Ονομάζεται η δυσκολία που παρουσιάζει ένα υλικό στην ροή του ηλεκτρικού ρεύματος μέσα σ’ αυτό. Μονάδα μέτρησης είναι το OHM (Ω).
Χ
8
Ποια από τα παρακάτω είναι χαρακτηριστικά στοιχεία των μπαταριών ;

α. Οι διαστάσεις της μπαταρίας.

β. Η τάση της μπαταρίας.
Χ
γ. Η χωρητικότητα της μπαταρίας.
Χ
δ. Η ισχύς της μπαταρίας.

9
Για να συνδεθούν μπαταρίες σε σειρά πρέπει:

α. Να είναι της ίδιας χωρητικότητας.
Χ
β. Να έχουν την ίδια τάση.

γ. Να είναι καινούργιες

10
Ο βαθμός απόδοσης μιας μηχανής είναι;

α. Είναι ο λόγος της ωφέλιμης ισχύς προς την παρεχόμενη ισχύ της μηχανής, εκφράζεται επί τις % και είναι μικρότερος του 100%.
Χ
β. Είναι ο λόγος της παρεχόμενης ισχύς προς την ωφέλιμη ισχύ της μηχανής, εκφράζεται επί τις % και είναι μικρότερος του 100%.

γ. Είναι ο λόγος της παρεχόμενης ισχύς προς την καταναλισκόμενη ισχύ της μηχανής, εκφράζεται επί τις % και είναι μικρότερος του 100%.

11
Τι είναι οι μετασχηματιστές ;

α. Είναι συσκευές χωρίς περιστρεφόμενα μέρη που παραλαμβάνουν ηλεκτρική ενέργεια από μια πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος και την αποδίδουν σε καταναλώσεις μεταβάλλοντας σε αντίθετη αναλογία την τάση και το ρεύμα και διατηρώντας σταθερή την συχνότητα.
Χ
β. Είναι συσκευές με περιστρεφόμενα μέρη που παραλαμβάνουν ηλεκτρική ενέργεια από μια πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος και την αποδίδουν σε καταναλώσεις μεταβάλλοντας σε αντίθετη αναλογία την τάση και το ρεύμα και διατηρώντας σταθερή την συχνότητα.

γ. Είναι συσκευές χωρίς περιστρεφόμενα μέρη που μετατρέπουν την ηλεκτρική ενέργεια σε μηχανική.

12
Ποια από τα παρακάτω είναι ηλεκτρικές μηχανές;

α. Γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος.
Χ
β. Συσσωρευτές (μπαταρίες).

γ. Ηλεκτρικοί κινητήρες.
Χ
δ. Μετασχηματιστές.
Χ
13
Πρέπει ο χειριστής πρέπει να επιβλέπει τους εργάτες που ετοιμάζουν το σαμπάνιασμα του φορτίου;

Όχι δεν είναι δική του ευθύνη.

Εξαρτάται ανάλογα με τις οδηγίες που έχει λάβει από τον υπεύθυνο του εργοταξίου.

Ναι διότι το κακοφτιαγμένο σαμπάνιασμα  κινδυνεύει να λυθεί  κατά την ανύψωση (βίρα) ή το κατέβασμα (μάϊνα), με αποτέλεσμα να πέσει το φορτίο.
Χ
14
Επιτρέπεται να ανυψώνουμε απότομα το φορτίο;

α. Όχι διότι προκαλείται υπερβολική καταπόνηση  του ηλεκτροκινητήρα του βαρούλκου και των συρματόσχοινων.
Χ
β. Ναι όταν υπάρχει ανάγκη για γρήγορη ολοκλήρωση των εργασιών φόρτωσης-εκφόρτωσης.

γ. Ναι όταν δοθεί σχετική εντολή από τον επιβλέποντα εργοδηγό.

15
Τι καλείται ροπή ανατροπής γερανού;

α. Η ροπή η οποία τείνει να στρέψει τον γερανό προς το μέρος του ανυψωμένου φορτίου.
Χ
β. Η ροπή η οποία αντισταθμίζει την στρέψη του γερανού προς το μέρος του ανυψούμενου φορτίου.

16
Τι καλείται ροπή επαναφοράς γερανού;

α. Η ροπή η οποία τείνει να στρέψει τον γερανό προς το μέρος του ανυψωμένου φορτίου.

β. Η ροπή η οποία αντισταθμίζει την στρέψη του γερανού προς το μέρος του ανυψούμενου φορτίου.
Χ
17
Τι θα συμβεί σε γερανό όταν η ροπή ανατροπής υπερβεί την ροπή επαναφοράς;

α. Ο γερανός θα αρχίσει να ανατρέπεται προς το μέρος του ανυψούμενου φορτίου.
Χ
β. Ο γερανός θα αρχίσει να ανατρέπεται αντίθετα προς το μέρος του ανυψούμενου φορτίου.

γ. Ο γερανός θα γύρει προς το πλάι.

18
Γιατί δεν πρέπει να ρυπαίνονται με πετρέλαια, ή λαδιά ή γράσα τα φερμουίτ των συστημάτων πεδήσεως;

α. Διότι διαβρώνονται τα υλικά τριβής τους.

β. Διότι προκαλούν υπερβολική αύξηση της θερμοκρασίας κατά την πέδηση.

γ. Διότι μειώνεται συντελεστής τριβής με αποτέλεσμα να ελαττώνεται σημαντικά η απόδοσής τους.
Χ
19
Η μπαταρία αυτοκίνητου σε σχέση με μια συστοιχία συσσωρευτών κλαρκ: (Επιλέξτε την ορθή απάντηση)

α. Παρουσιάζει ουσιαστικές κατασκευαστικές διαφορές.

β. Διαφέρει ως προς το αριθμό των στοιχείων και το μέγεθος.
Χ
γ. Παρέχει ηλεκτρική ενέργεια για πολύ μεγαλύτερο χρόνο. 

20
Ποιοι συμπλέκτες ονομάζονται συμπλέκτες ασφάλειας έναντι υπερφορτώσεως;

α. Οι συμπλέκτες οι οποίοι αποσυμπλέκονται αυτόματα ή ολισθαίνουν με αποτέλεσμα να σταματούν να μεταβιβάζουν ροπή όταν  το κοπτικό εργαλείο (καδοτροχός ατέρμονη αλυσίδα κάδων) συναντήσει υπερβολική αντίσταση.
Χ
β. Οι συμπλέκτες οι οποίοι συμπλέκονται αυτόματα με αποτέλεσμα να μεταβιβάζουν μέγιστη ροπή προκειμένου το κοπτικό εργαλείο (καδοτροχός ατέρμονη αλυσίδα κάδων) να υπερνικήσει την υπερβολική αντίσταση.

γ. Οι συμπλέκτες οι οποίοι αποσυμπλέκονται χειροκίνητα με αποτέλεσμα να σταματούν να μεταβιβάζουν ροπή όταν  το κοπτικό εργαλείο (καδοτροχός ατέρμονη αλυσίδα κάδων) συναντήσει υπερβολική αντίσταση.

21
Τι είναι το μπουτόν ασφαλείας;

α. Το μπουτόν με το πάτημα του οποίου σημαίνει συναγερμός σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

β. Το μπουτόν με το πάτημα του οποίου ενεργοποιούνται άμεσα τα φρένα του μηχανήματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

γ. Το μπουτόν με το πάτημα του οποίου τίθεται εκτός λειτουργίας το μηχάνημα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Χ
22
Πώς ονομάζεται το όργανο που μας δείχνει την τάση του ρεύματος;

α. Αμπερόμετρο.

β. Βολτόμετρο.
Χ
γ. Ωμόμετρο.

23
Πώς ονομάζεται το όργανο που μας δείχνει την ένταση του ρεύματος που απορροφά το κύκλωμα  στο οποίο είναι σε σειρά συνδεδεμένο;

α. Αμπερόμετρο.
Χ
β. Βολτόμετρο.

γ. Ωμόμετρο.

24
Τι είναι οι τερματικοί διακόπτες;

α. Ηλεκτρικοί διακόπτες οι οποίοι τοποθετούνται στα τέρματα διαδρομής κίνησης μέρους του εκσκαφέα ώστε να διακόπτουν, με την επέμβαση του χειριστή, την ηλεκτρική σύνδεση του κυκλώματος και την ακινητοποίηση του μέρους αυτού  όταν ξεπεραστούν τα προκαθορισμένα όρια διαδρομής.

β. Ηλεκτρικοί διακόπτες οι οποίοι τοποθετούνται στα τέρματα διαδρομής κίνησης μέρους του εκσκαφέα ώστε να διακόπτουν, χωρίς την επέμβαση του χειριστή, την ηλεκτρική σύνδεση του κυκλώματος και την ακινητοποίηση του μέρους αυτού  όταν ξεπεραστούν τα προκαθορισμένα όρια διαδρομής.
Χ
γ. Θερμικοί διακόπτες οι οποίοι τοποθετούνται στα τέρματα διαδρομής κίνησης μέρους του εκσκαφέα ώστε να διακόπτουν, χωρίς την επέμβαση του χειριστή, την ηλεκτρική σύνδεση του κυκλώματος και την ακινητοποίηση του μέρους αυτού  όταν ξεπεραστούν τα προκαθορισμένα όρια θερμοκρασίας.

25
Τι είναι οι διακόπτες κίνδυνου;

α. Χειροκίνητοι ηλεκτρικοί διακόπτες οι οποίοι διακόπτουν την υψηλή τάση (6000 V) στους ηλεκτροκινητήρες σε περίπτωση κινδύνου.

β. Αυτόματοι ηλεκτρικοί διακόπτες οι οποίοι ενεργοποιούνται ανεξάρτητα από τους τερματικούς διακόπτες και διακόπτουν την υψηλή τάση (6000 V) στους ηλεκτροκινητήρες.

γ. Αυτόματοι ηλεκτρικοί διακόπτες οι οποίοι ενεργοποιούνται με τους τερματικούς διακόπτες και διακόπτουν την υψηλή τάση (6000 V) στους ηλεκτροκινητήρες.
Χ
26
Με ποιο τρόπο γίνεται η φόρτιση της συστοιχίας των συσσωρευτών (μπαταριών);

α. Με την μεταφορά της στις εγκαταστάσεις της προμηθεύτριας ή κατασκευάστριας εταιρείας για φόρτιση της με ειδικά μηχανήματα.

β. Με τη σύνδεσή της με σταθερή πηγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ειδικής συσκευής (ανορθωτής) για χρονικό διάστημα όπως ορίζεται από τον κατασκευαστή.
Χ
γ. Με την σύνδεσή της σε άλλο όχημα.

27
Πώς ο χειριστής αντιλαμβάνεται ότι η συστοιχία των συσσωρευτών (μπαταριών) πρέπει να φορτιστεί εκ νέου;

α. Με την ειδική ένδειξη που βρίσκεται στο ταμπλό η οποία ενεργοποιείται στην περίπτωση αυτή.
Χ
β. Μετρώντας με το αμπερόμετρο την τάση της μπαταρίας.

γ. Όταν η μπαταρία έχει σχεδόν αδειάσει από υγρά.

28
Για ποιο λόγο οι συσκευές φόρτισης των συστοιχιών πρέπει να βρίσκονται σε ανεξάρτητο και καλά αεριζόμενο χώρο;

α. Γιατί κατά την φόρτιση των συσσωρευτών αναπτύσσεται υψηλή θερμοκρασία.

β. Λόγω της έντονης μυρωδιάς που παράγεται από την φόρτιση.

γ. Γιατί κατά την φόρτιση των συσσωρευτών δημιουργούνται πτητικά αέρια τα οποία είναι δραστικά και διαβρωτικά.
Χ
29
Ποιοι είναι ο βασικοί έλεγχοι που  πρέπει να κάνει ο χειριστής καθημερινά στη συστοιχία των συσσωρευτών (μπαταριών);

α. Έλεγχος της στάθμης των υγρών.
Χ
β. Μέτρηση με βολτόμετρο της τάσης της μπαταρίας.

γ. Έλεγχος των συνδέσεων στους πόλους της συστοιχίας.
Χ
δ. Όλα τα παραπάνω.

30
Πώς γίνεται η συμπλήρωση των υγρών στη συστοιχία των συσσωρευτών (μπαταριών);

α. Με νερό βρύσης.

β. Με διάλυμα θεϊκού οξέως.

γ. Με αποσταγμένο νερό.
Χ
31
Τι είναι ο τετράχρονος κινητήρας;

α. Είναι αυτός που έχει διάρκεια ζωής τέσσερα χρόνια.

β. Είναι αυτός που ο κύκλος καύσης γίνεται σε τέσσερις φάσεις.
Χ
γ. Είναι  η τέταρτη γενιά από πλευράς εξέλιξης.

32
Τι είναι ο δίχρονος κινητήρας;

α. Είναι ο κινητήρας που ο κύκλος καύσης γίνεται σε δύο φάσεις.
Χ
β. Είναι η δεύτερη γενιά από πλευράς εξέλιξης.

γ. Αυτός που έχει διάρκεια ζωής δυο χρόνια.

33
Τι είναι η αντλία καύσιμου πιέσεως;

α. Η αντλία που τραβά καύσιμα από την αποθήκη ή δεξαμενή καύσιμου.

β. Είναι η αντλία που αντλεί και πιέζει μέσω ειδικών διατάξεων το καύσιμο, ώστε να προωθηθεί προς τους κυλίνδρους της μηχανής.
Χ
γ.  Είναι η αντλία που επιστρέφει το περίσσευμα καύσιμου στις δεξαμενές του μηχανήματος.

34
Ο ψεκαστήρας καύσιμου (μπέκ) σε τι χρησιμεύει;

α. Να πλένουμε εξωτερικά (πετρελαίωμα) τους κινητήρες Μ.Ε.Κ.

β. Να στέλνουμε το καύσιμο σε απαερωμένη μορφή μέσα στο θάλαμο καύσης του κυλίνδρου της Μ.Ε.Κ.
Χ
γ. Να ψεκάζουμε τα έμβολα του κινητήρα ώστε να είναι πάντα καθαρά.

35
Τι είναι το έμβολο σε μια μηχανή εσωτερικής καύσης;

α. Το έμβολο (πιστόνι) είναι ένα "ποτήρι" μεταλλικό που παλινδρομεί μέσα στον κινητήρα πάνω κάτω.
Χ
β. Είναι το εξάρτημα που σπρώχνει τον αέρα μέσα στην μηχανή.

γ. Είναι μέσο μεταφοράς του καύσιμου στον θάλαμο καύσης.

36
Τι είναι το εμβολοχιτώνιο;

α. Είναι ένας μανδύας στα έμβολα της Μ.Ε.Κ.

β. Είναι μεταλλικός κύλινδρος πάνω στον οποίο δουλεύει το έμβολο της Μ.Ε.Κ.
Χ
γ. Είναι κατά μια έννοια ο κορμός της Μ.Ε.Κ.

37
Τι κάνει το ωστήριο (μπιέλα);

α. Μεταφέρει την ισχύ από τα πιστόνια στον στροφαλοφόρο άξονα και τον περιστρέφει.
Χ
β. Σπρώχνει τα πιστόνια  και μεταφέρει την κίνηση.

γ. Συνδέει με άεργο τρόπο τα πιστόνια με τον στροφαλοφόρο άξονα.

38
Τι κάνει ο στροφαλοφόρος άξονας;

α. Μετατρέπει την ωστική ισχύ από τα έμβολα σε περιστροφική για κίνηση.
Χ
β. Περιστρέφεται με άεργη ισχύ στην μηχανή.

γ. Μεταφέρει με την περιστροφή του τα λάδια στα ψηλά σημεία της μηχανής.

39
Τι είναι τα "καπάκια" της Μ.Ε.Κ.;

α. Καλύμματα για να την προστασία της Μ.Ε.Κ. από νερό και σκόνη.

β. Ειδικά διαμορφωμένα μέταλλα για ακριβή στεγανοποίηση των κυλίνδρων της Μ.Ε.Κ.
Χ
γ. Μεταλλικοί μηχανισμοί για προστασία και απαέρωση του κινητήρα.

40
Τι εξυπηρετούν οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής στον κινητήρα;

α. Την είσοδο και έξοδο καύσιμου στον κινητήρα.

β. Την είσοδο έξοδο λαδιών στον κινητήρα.

γ. Την εισαγωγή ατμοσφαιρικού αέρα και την εξαγωγή καυσαερίων του κινητήρα.
Χ
41
Τι δουλειά κάνει το "ιντερκούλερ";

α. Ψύχει τα λάδια του κινητήρα

β. Ψύχει τα καύσιμα πριν εξέλθουν από το θάλαμο καύσης.

γ. Ψύχει το συμπιεσμένο αέρα, ώστε να αυξάνεται η μάζα του ατμοσφαιρικού αέρα προς τους θαλάμους καύσης.
Χ
42
Γιατί το ψυγείο του νερού είναι κυψελωτό;

α. Γιατί έτσι αυξάνεται η μεταλλική επιφάνεια εναλλαγής θερμοκρασίας νερού-αέρα για καλύτερο αποτέλεσμα.
Χ
β. Για να περνάει εύκολα ο αέρας μέσα από αυτό.

γ. Γιατί έτσι έχει επιλέξει να κάνει ο κατασκευαστής του κινητήρα για την ελάφρυνση της κατασκευής.

43
Το λιπαντικό μέσο έχει την ικανότητα να αποκτά υπερβολικά υψηλή θερμοκρασία με αποτέλεσμα να μειώνεται η λιπαντική και ψυκτική του ικανότητα και για το λόγο αυτό στις Μ.Ε.Κ. μεγάλης ισχύος τοποθετείται ψυγείο για την ψύξη του λιπαντικού μέσου.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

44
Το σύστημα λίπανσης που χρησιμοποιείται σήμερα στις Μ.Ε.Κ., είναι σύστημα φυσικής κυκλοφορίας του λιπαντικού μέσου με τη χρήση ειδικών διατομών.

α. Σωστό

β. Λάθος
Χ
45
Όταν το μανόμετρο του λαδιού λίπανσης, το οποίο βρίσκεται στο ταμπλό, δείχνει πίεση μικρότερη του κανονικού (δηλαδή 2,5 έως 5,5 kg/cm2),  οφείλετε στην ανεπαρκή λίπανση των τριβομένων μερών της Μ.Ε.Κ. με αποτέλεσμα: α. την ταχύτατη φθορά των τριβομένων μερών  της μηχανής, β. το σταμάτημα της λειτουργίας της μηχανής χωρίς την παρέμβαση του χειριστή.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

46
Η θερμοκρασία του λαδιού λίπανσης της μηχανής παρακολουθείται συνεχώς ώστε να μην υπερβεί το επιτρεπόμενο όριο (κανονική θερμοκρασία λαδιού 75°C έως 90°C ), προκειμένου: α. να βελτιώνεται η λιπαντική ικανότητα του λαδιού, β. να φθείρονται μόνο τα υλικά στεγανοποίησης και όχι το σώμα της μηχανής.

α. Σωστό

β. Λάθος
Χ
47
Η θερμοκρασία του λαδιού λίπανσης της μηχανής παρακολουθείται συνεχώς ώστε να μην πέφτει κάτω από το επιτρεπόμενο όριο (κανονική θερμοκρασία λαδιού 75οC έως 90οC) προκειμένου: α. Το λάδι να μην γίνεται παχύρρευστο και δυσχεραίνεται η κυκλοφορία του στο κύκλωμα λίπανσης, β. Να μην αυξάνονται οι αντιστάσεις τριβής στα έδρανα.

α. Σωστό
Χ
β. Λάθος

48
Πόσα ελατήρια έχουμε στο πιστόνι, ποια είναι και που πάνε;

α. Τα ελατήρια είναι δύο, συμπίεσης και λαδιού. Της συμπιέσεως πάνε στο πάνω μέρος και του λαδιού στο κάτω μέρος.
Χ
β. Το ελατήριο είναι ένα, της συμπίεσης που βρίσκεται στο πάνω μέρος.

γ. Τα ελατήρια είναι τρία, συμπίεσης, επαναφοράς και λαδιού.

49
Τι καίει η εξάτμιση αν βγάλει άσπρο καπνό, τι καίει αν βγάζει μαύρο και μπλε καπνό αντίστοιχα;

α. Αν βγάζει άσπρο καπνό η μηχανή καίει νερό, αν ο καπνός είναι μαύρος τότε η μηχανή καίει υπερβολικό καύσιμο ενώ αν είναι μπλε καίει λάδια.
Χ
β. Αν βγάζει άσπρο καπνό η μηχανή καίει το σωστό μίγμα καυσίμου, αν ο καπνός είναι μαύρος τότε η μηχανή καίει υπερβολικό καύσιμο ενώ αν είναι μπλε καίει λάδια.

γ. Αν βγάζει άσπρο καπνό η μηχανή καίει νερό, αν ο καπνός είναι μαύρος τότε η μηχανή καίει υπερβολικό καύσιμο ενώ αν είναι μπλε καίει λάδια και νερό.

50
Τι προσέχουμε στην αλυσίδα μετάδοσης κίνησης από το μοτέρ;

α. Να είναι σχετικά τεντωμένη, άφθαρτη και καλολαδωμένη σε μόνιμη βάση.
Χ
β. Να έχει πολύ καλή επαφή με το κινητήριο γρανάζι.

γ. Προσέχουμε τι διαστάσεις έχει η αλυσίδα  και αν αυτές είναι κατάλληλες για την συγκεκριμένη εργασία.